Verstuurde brieven

Algemene informatie over de actie
Perkunas
Berichten: 45
Lid geworden op: 09-09-2013 20:42

Verstuurde brieven

Bericht door Perkunas » 09-09-2013 21:12

De originele excuusbrief van Dixons.
Beste klant,

Je ontvangt deze e-mail naar aanleiding van je geplaatste bestelling bij dixons van de iPad 3 WiFi + Cell 32GB. Afgelopen weekend is dit product tegen een stuntprijs aangeboden op de website van dixons. De actie trok dusdanig veel aandacht dat het product binnen één uur volledig was uitverkocht. Echter, door een technische probleem met onze voorraad status bleef het product te lang als beschikbaar staan op onze website. Je bestelling viel hierdoor helaas buiten de daadwerkelijk beschikbare periode, waardoor we niet in staat zijn je bestelling uit te leveren. Dit heeft als gevolg dat je order is geannuleerd en je eventuele aankoopbedrag binnen 48 uur wordt teruggestort.

Wij begrijpen dat de situatie heel vervelend is en bieden je daarom onze oprechte excuses aan. Daarnaast willen we je graag een tegemoetkoming aanbieden. Hieronder vind je twee kortingscodes die je kunt gebruiken bij de aanschaf van een alternatief iPad-model. Eén code geeft je € 25.- korting op alle iPad-modellen onder de € 500.- en de ander geeft je € 50.- korting op alle iPad-modellen van € 500.- of meer.

De kortingscodes zijn geldig t/m 23 september 2013, eenmalig te gebruiken en niet geldig in combinatie met andere acties.

Jouw kortingscodes.

€ 25.- kortingscode: ........
€ 50.- kortingscode: ........
We willen je nogmaals onze oprechte excuses aanbieden voor deze vervelende situatie.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice dixons


Perkunas
Berichten: 45
Lid geworden op: 09-09-2013 20:42

Bericht door Perkunas » 09-09-2013 21:16

Reactie van gebruiker toxict
Beste lezer,

Ik kan niet akkoord gaan met de door jullie voorgestelde oplossing.
Er was voor mij sprake van het volgende:

• Sale!
• Er stond nergens op=op.

De prijs was correct en als klant zijnde kan ik er niks aan doen dat deze actie van jullie zoveel orders heeft veroorzaakt.
Dat jullie nu de iPad niet meer kunnen leveren is zuur voor mij.
Wat het nog zuurder maakt is het feit dat de oplossing die geboden wordt er eentje is die niet in verhouding staat tot de aanbieding, namelijk:

€629,- min €299,- = €330,- korting.

Jullie bieden maximaal €50,- korting met jullie oplossing.

Mijn voorstel is het volgende:

Jullie bieden mij een vergelijkbare iPad aan van dezelfde generatie of nieuwer voor de geadverteerde prijs van €299,- of jullie sturen mij een waardebon toe ter waarde van €330,- euro (de misgelopen korting), die ik kan gebruiken voor de aanschaf van een iPad naar keuze op de Dixons site.

Graag hoor ik van u op korte termijn of u akkoord gaat met de door mij voorgestelde oplossing die mijns inziens de meest eerlijke oplossing zou zijn en u zou sieren als organisatie zijnde.

Met vriendelijke groet,

....................

Perkunas
Berichten: 45
Lid geworden op: 09-09-2013 20:42

Bericht door Perkunas » 09-09-2013 21:20

Reactie van gebruiker Warcow
Geachte heer/mevrouw,

Op zaterdag heb ik rond 17:00 de ipad 3 wit 32gb met cellular bij u besteld (ordernr. 100432705) in de, ondertussen beruchte, sale/actie. Ik heb betaald met ideal en op het moment van bestelling en in de dagen erna was de ipad ook gewoon voorradig. Zojuist kreeg ik een mail dat u de ipad niet gaat leveren, niet omdat de prijs niet klopt maar omdat u een fout heeft in het bestelsysteem.
Van wat ik begrijp is, in het geval de prijs wel klopt, een online bestelling definitief zodra er is betaald. Eventuele fouten in uw voorraadsysteem zijn risico's aan uw kant en zijn niet door te rekenen aan de klant.

Op het moment van bestelling is er een levertijd van ~24 uur vermeld. Komend weekend vertrek ik voor langere tijd naar het buitenland i.v.m. afstuderen en ik ben daarbij afhankelijk van een tablet voor de communicatie met mijn professoren. Graag zie ik dat u alsnog de tablet gaat leveren aangezien ik anders hogere kosten zal moeten maken die, als ik dit artikel lees:
https://webwinkelrecht.nl/informatiepli ... -verhoogd/
op u zijn te verhalen in de vorm van een "dekkingskoop".

Graag verneem ik spoedig van u uw reactie, zodat ik ook de nodige maatregelen kan nemen.

Perkunas
Berichten: 45
Lid geworden op: 09-09-2013 20:42

Bericht door Perkunas » 09-09-2013 22:08

http://www.klachtenkompas.nl/dixons/ann ... uro-dixons
Dixons heeft het hele weekend van 7/8 september een iPad 3 32GB 3G in de aanbieding gehad voor 299 euro en heb toen 1 besteld vervolgens geven ze na het weekend aan dat er een fout in het systeem is geweest en hebben ze order geannuleerd.

ik heb een overeenkomst met dixons en ik wil graag dat dat ze de ipad leveren.
de prijs is zeer aannemelijk aangezien dixons er met grote letters sale bij zet.
na de annulering nog wel een mailtje gehad met kortingscodes van 5% maar deze is wel heel karig aangezien de iPad's bij Dixons al 5% duurder zijn dan de concurrentie

ook heeft de ipad het hele weekend op voorraad gestaan en is er dat weekend niet de moeite genomen om hem van de website af te halen.

Perkunas
Berichten: 45
Lid geworden op: 09-09-2013 20:42

Bericht door Perkunas » 09-09-2013 22:09

Bas Buwalda op Dixons Facebook pagina
Stelletje faalhazen bij Dixons, eerst een €299,- iPad actie op touw zetten..ben ik er als 1 van de eerste bij om dat ding te bestellen..ben ik na betaling en 3 dagen wachten 'buiten de beschikbare periode van de iPad gevallen' en dus krijg ik niks -

Oke jammer..maar daarna geven ze je een tegoedbon van 50 euro als ik een iPad koop zolang deze maar duurder is dan €500! Dat is gewoonweg een belediging. Gelukkig ben ik internet marketeer en bereik ik dagelijks 20.000 volgers op Twitter..een goede post op diverse blogs met zo'n belachelijke niet-klantvriendelijke oplossing weet ik een leuk aantal mensen te bereiken bedankt dixons! Kan ik toch nog die iPad 3 voor €299 krijgen!

ps. de enige goede oplossing zou geweest zijn: degene die besteld hebben en 'buiten de boot vallen' het product toch uitleveren, de situatie alsnog uitleggen en overdonderd worden door positieve reacties van het kopende volk.

Jullie internet en sales marketing is momenteel van het jaar 0. Dit soort acties moet je niet doen als je het niet onder controle hebt.

empo
Berichten: 8
Lid geworden op: 09-09-2013 20:51

Bericht door empo » 09-09-2013 22:49

Op klachtenkompas.nl staat ook een klacht over de ipad actie...(ik mag geen link plaatsen omdat ik hier nieuw ben)

BUwe
Berichten: 3
Lid geworden op: 09-09-2013 22:48

Bericht door BUwe » 09-09-2013 22:50

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze wil ik bezwaar maken tegen deze gang van zaken. Ik ben van mening dat ik een order heb geplaatst die door u is geaccepteerd, en dat er dus sprake is van een geldige overeenkomst. Deze kunt u niet zomaar eenzijdig annuleren, omdat uw voorraadsysteem niet op orde is. Dat is uw verantwoordelijkheid, en daar hoef ik niet onder te lijden.
Ik lees in uw algemene voorwaarden dat indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, dit nadrukkelijk in het aanbod wordt vermeld. Echter stond op de bestelpagina niets over voorwaarden of beperkte geldigheidsduur. Bovendien was het volgens het ordersysteem gewoon mogelijk om de bestelling te plaatsen, waardoor ik als consument er vanuit mag gaan dat het binnen de eventuele voorwaarden valt.

Ik verwacht dan ook dat u conform artikel 11 van uw AV uw uiterste best zult doen om een vervangend artikel te leveren. Deze zal qua specificaties minimaal gelijkwaardig moeten zijn aan het verkochte product. Ik ontvang daarvoor graag een tegenvoorstel.

De door u aangeboden waardebonnen zijn voor mij gezien de voorwaarden volstrekt een aanfluiting. Ik verwacht binnen 7 dagen een passend aanbod.Mocht u bij uw huidige standpunt blijven, dan hoor ik graag op basis van welke van uw algemene voorwaarden dat is. Indien niet overtuigend zal ik dan vervolgstappen ondernemen en me tot andere instanties richten.

Met vriendelijke groet,

Perkunas
Berichten: 45
Lid geworden op: 09-09-2013 20:42

Bericht door Perkunas » 09-09-2013 22:52

http://www.klachtenkompas.nl/dixons/ipa ... aanbieding
Dixons heeft in het weekend van 7 tot 8 september een actie gehad dat de Apple iPad in de aanbieding was voor 299. Nu blijkt het dat ze hem dus niet gaan leveren omdat er volgens hun een technisch fout in de bestellingsoftware zit en daardoor te lang op de website stond. Maar dan zou je denken dat je continu de iPad kon bestellen. Dat was echter niet het geval, aangezien hij een enkele keer uitverkocht is geraakt en daarna weer gewoon weer op de website verscheen. Verder werd er ook nergens gecommuniseert dat de actie OP=OP was.
De aangeboden tegemoetkoming is een lachertje aangezien. In plaats van een goede aanbieding te doen krijg je maar 5 procent korting en je moet ook nog eens binnen 14 dagen beslissen of je het neemt op niet.

PRODUCT DETAILS
Apple iPad Wi-Fi + Cell 32GB - White

GEWENSTE OPLOSSING
Alsnog leveren of 50 procent korting op een andere iPad

Perkunas
Berichten: 45
Lid geworden op: 09-09-2013 20:42

Bericht door Perkunas » 09-09-2013 22:53

http://www.klachtenkompas.nl/dixons/lev ... eannuleerd
KLACHT
Dixons heeft het hele weekend van 7/8 september een iPad 3 32GB 3G in de aanbieding gehad voor 299 euro en heb toen 1 besteld. Vandaag heb ik een mail ontvangen dat er een fout in het systeem is geweest en hebben ze order geannuleerd.

Volgens mij heb ik echter een overeenkomst voor levering met dixons en ik wil graag dat dat ze de ipad leveren.
De prijs is zeer aannemelijk aangezien dixons er met grote letters sale bij zet. De aanbieding heeft 3 dagen online gestaan bij Dixons en bijv. Tweakers.
Bij de annulering worden kortingscodes aangeboden die niets zijn in vergelijking met de korting op de betreffende iPad.

PRODUCT DETAILS
Apple iPad 3 Wifi 3G 32 Gb

GEWENSTE OPLOSSING
Levering van de betreffende iPad voor de afgesproken prijs of levering van een andere - verglijkbare - iPad met een vergelijkbare korting.

Perkunas
Berichten: 45
Lid geworden op: 09-09-2013 20:42

Bericht door Perkunas » 10-09-2013 00:29

Bram Zelf via Dixons Facebook pagina
Ik vind het echt een waardeloze actie dat jullie zomaar een koopovereenkomst ontbinden omdat een product niet leverbaar zou zijn. Volgens mij is dat niet helemaal volgens de regeltjes en #klantvriendelijk is het al helemaal niet. :(

Plaats reactie