Pagina 1 van 1

Klachtenkompas en vervolgstappen

Geplaatst: 11-10-2013 10:21
door user-101
Hallo,

Ik heb mijn klacht ingediend bij klachtenkompas.nl. Daar vrij snel reactie van Dixons op gehad, deze was (uiteraard) niet bevredigend. Ik heb de bal nog een keer teruggegooid, maar mocht hier weer geen resultaat uit komen dan ga ik de volgende acties ondernemen:
1. Contact met de consumentenbond
2. Geschil openen bij de geschillencomissie
3. Indien nodig naar een "echte" rechter

Groeten.

Re: Klachtenkompas en vervolgstappen

Geplaatst: 11-10-2013 22:49
door bernie2009
user-101 schreef:Hallo,

Ik heb mijn klacht ingediend bij klachtenkompas.nl. Daar vrij snel reactie van Dixons op gehad, deze was (uiteraard) niet bevredigend. Ik heb de bal nog een keer teruggegooid, maar mocht hier weer geen resultaat uit komen dan ga ik de volgende acties ondernemen:
1. Contact met de consumentenbond
2. Geschil openen bij de geschillencomissie
3. Indien nodig naar een "echte" rechter

Groeten.
Als jij het voortouw wil nemen wil ik best een financiƫle bijdrage doen voor je inspanningen.

Geplaatst: 12-10-2013 12:50
door laredo
Het antwoord van de consumentenbond is ondertussen ook binnen (en negatief....)

http://gathering.tweakers.net/forum/vie ... e/41025860

Geplaatst: 12-10-2013 13:11
door bernie2009
laredo schreef:Het antwoord van de consumentenbond is ondertussen ook binnen (en negatief....)

http://gathering.tweakers.net/forum/vie ... e/41025860
In datzelfde forum zegt de geschillencommissie weer wat anders......

Geplaatst: 27-10-2013 09:58
door user-101
Ik heb weer geen goede reactie ontvangen op klachtenkompas. Ga deze met een -1 beoordelen. Kan helaas via die weg niet verder.

Heb daarom contact gehad met de consumentenbond. Zij gaven aan dat als wij Dixons aan de algemene voorwaarden willen houden, dat dit via de thuiswinkel gaat. Zij zijn van mening dat er een koopovereenkomst was, maar dat ze geen vervangend product hoeven te leveren. Volgens hen was de annulering gegrond omdat het product niet meer leverbaar is. Thuiswinkel meent echter in eerste instantie dat er geen koopovereenkomst was. Als er een koopovereenkomst is, gaan zij Dixons aan hun algemene voorwaarden houden.

Daarnaast heb ik een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie, omdat het zelfs lijkt dat ze met opzet elke keer bij een goede aanbieding het voorraadsysteem automatisch laten bijvullen en het achteraf op een storing gooien (zie ook ... volgende post)

Ik heb helaas geen tijd om ook nog een klacht in te dienen bij de geschillencommissie. Ik ben er echter van overtuigd dat wij in ons recht staan, maar dat de instanties (consumentenbond / Thuiswinkel) er alles aan doen om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen en dit met een sisser af te laten lopen. Ik ben ook zeker bereidt om een financiele bijdrage te leveren voor het thuiswinkel geschil.

Geplaatst: 27-10-2013 09:59
door user-101

Geplaatst: 27-10-2013 11:32
door bernie2009
user-101 schreef:Ik heb weer geen goede reactie ontvangen op klachtenkompas. Ga deze met een -1 beoordelen. Kan helaas via die weg niet verder.

Heb daarom contact gehad met de consumentenbond. Zij gaven aan dat als wij Dixons aan de algemene voorwaarden willen houden, dat dit via de thuiswinkel gaat. Zij zijn van mening dat er een koopovereenkomst was, maar dat ze geen vervangend product hoeven te leveren. Volgens hen was de annulering gegrond omdat het product niet meer leverbaar is. Thuiswinkel meent echter in eerste instantie dat er geen koopovereenkomst was. Als er een koopovereenkomst is, gaan zij Dixons aan hun algemene voorwaarden houden.

Daarnaast heb ik een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie, omdat het zelfs lijkt dat ze met opzet elke keer bij een goede aanbieding het voorraadsysteem automatisch laten bijvullen en het achteraf op een storing gooien (zie ook ... volgende post)

Ik heb helaas geen tijd om ook nog een klacht in te dienen bij de geschillencommissie. Ik ben er echter van overtuigd dat wij in ons recht staan, maar dat de instanties (consumentenbond / Thuiswinkel) er alles aan doen om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen en dit met een sisser af te laten lopen. Ik ben ook zeker bereidt om een financiele bijdrage te leveren voor het thuiswinkel geschil.

Ik ben ook nog steeds bereid om een financiƫle bijdrage te doen om dit KLANTVRIENDELIJKE eens goed door te mangel te halen!

Geplaatst: 01-11-2013 16:51
door melkor
Wat is nu de actuele status van nog lopende klachten en/of actiebereidheid en/of nieuw te openen procedures?

Geplaatst: 15-11-2013 19:05
door user-101
Ik ben er bang voor dat Dixons er deze keer mee weg komt. Klacht bij de reclamecode-commissie haalt ook niks uit. En consumentenbond/thuiswinkel is een kwestie van het kastje naar de muur.