Klachtenkompas en vervolgstappen

Algemene informatie over de actie
Plaats reactie
user-101
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-10-2013 10:17

Klachtenkompas en vervolgstappen

Bericht door user-101 » 11-10-2013 10:21

Hallo,

Ik heb mijn klacht ingediend bij klachtenkompas.nl. Daar vrij snel reactie van Dixons op gehad, deze was (uiteraard) niet bevredigend. Ik heb de bal nog een keer teruggegooid, maar mocht hier weer geen resultaat uit komen dan ga ik de volgende acties ondernemen:
1. Contact met de consumentenbond
2. Geschil openen bij de geschillencomissie
3. Indien nodig naar een "echte" rechter

Groeten.

bernie2009
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-09-2013 11:40

Re: Klachtenkompas en vervolgstappen

Bericht door bernie2009 » 11-10-2013 22:49

user-101 schreef:Hallo,

Ik heb mijn klacht ingediend bij klachtenkompas.nl. Daar vrij snel reactie van Dixons op gehad, deze was (uiteraard) niet bevredigend. Ik heb de bal nog een keer teruggegooid, maar mocht hier weer geen resultaat uit komen dan ga ik de volgende acties ondernemen:
1. Contact met de consumentenbond
2. Geschil openen bij de geschillencomissie
3. Indien nodig naar een "echte" rechter

Groeten.
Als jij het voortouw wil nemen wil ik best een financiële bijdrage doen voor je inspanningen.

laredo
Berichten: 4
Lid geworden op: 10-09-2013 11:18

Bericht door laredo » 12-10-2013 12:50

Het antwoord van de consumentenbond is ondertussen ook binnen (en negatief....)

http://gathering.tweakers.net/forum/vie ... e/41025860

bernie2009
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-09-2013 11:40

Bericht door bernie2009 » 12-10-2013 13:11

laredo schreef:Het antwoord van de consumentenbond is ondertussen ook binnen (en negatief....)

http://gathering.tweakers.net/forum/vie ... e/41025860
In datzelfde forum zegt de geschillencommissie weer wat anders......

user-101
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-10-2013 10:17

Bericht door user-101 » 27-10-2013 09:58

Ik heb weer geen goede reactie ontvangen op klachtenkompas. Ga deze met een -1 beoordelen. Kan helaas via die weg niet verder.

Heb daarom contact gehad met de consumentenbond. Zij gaven aan dat als wij Dixons aan de algemene voorwaarden willen houden, dat dit via de thuiswinkel gaat. Zij zijn van mening dat er een koopovereenkomst was, maar dat ze geen vervangend product hoeven te leveren. Volgens hen was de annulering gegrond omdat het product niet meer leverbaar is. Thuiswinkel meent echter in eerste instantie dat er geen koopovereenkomst was. Als er een koopovereenkomst is, gaan zij Dixons aan hun algemene voorwaarden houden.

Daarnaast heb ik een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie, omdat het zelfs lijkt dat ze met opzet elke keer bij een goede aanbieding het voorraadsysteem automatisch laten bijvullen en het achteraf op een storing gooien (zie ook ... volgende post)

Ik heb helaas geen tijd om ook nog een klacht in te dienen bij de geschillencommissie. Ik ben er echter van overtuigd dat wij in ons recht staan, maar dat de instanties (consumentenbond / Thuiswinkel) er alles aan doen om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen en dit met een sisser af te laten lopen. Ik ben ook zeker bereidt om een financiele bijdrage te leveren voor het thuiswinkel geschil.

user-101
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-10-2013 10:17

Bericht door user-101 » 27-10-2013 09:59


bernie2009
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-09-2013 11:40

Bericht door bernie2009 » 27-10-2013 11:32

user-101 schreef:Ik heb weer geen goede reactie ontvangen op klachtenkompas. Ga deze met een -1 beoordelen. Kan helaas via die weg niet verder.

Heb daarom contact gehad met de consumentenbond. Zij gaven aan dat als wij Dixons aan de algemene voorwaarden willen houden, dat dit via de thuiswinkel gaat. Zij zijn van mening dat er een koopovereenkomst was, maar dat ze geen vervangend product hoeven te leveren. Volgens hen was de annulering gegrond omdat het product niet meer leverbaar is. Thuiswinkel meent echter in eerste instantie dat er geen koopovereenkomst was. Als er een koopovereenkomst is, gaan zij Dixons aan hun algemene voorwaarden houden.

Daarnaast heb ik een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie, omdat het zelfs lijkt dat ze met opzet elke keer bij een goede aanbieding het voorraadsysteem automatisch laten bijvullen en het achteraf op een storing gooien (zie ook ... volgende post)

Ik heb helaas geen tijd om ook nog een klacht in te dienen bij de geschillencommissie. Ik ben er echter van overtuigd dat wij in ons recht staan, maar dat de instanties (consumentenbond / Thuiswinkel) er alles aan doen om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen en dit met een sisser af te laten lopen. Ik ben ook zeker bereidt om een financiele bijdrage te leveren voor het thuiswinkel geschil.

Ik ben ook nog steeds bereid om een financiële bijdrage te doen om dit KLANTVRIENDELIJKE eens goed door te mangel te halen!

melkor
Berichten: 12
Lid geworden op: 09-09-2013 23:46

Bericht door melkor » 01-11-2013 16:51

Wat is nu de actuele status van nog lopende klachten en/of actiebereidheid en/of nieuw te openen procedures?

user-101
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-10-2013 10:17

Bericht door user-101 » 15-11-2013 19:05

Ik ben er bang voor dat Dixons er deze keer mee weg komt. Klacht bij de reclamecode-commissie haalt ook niks uit. En consumentenbond/thuiswinkel is een kwestie van het kastje naar de muur.

Plaats reactie